Follow Us on

On February 23, 2016

Copywriting: Τα βασικα ενος καλογραμμενου κειμενου.

Copywriting: Τα βασικά ενός καλογραμμένου κειμένου.

Έχουμε πολλές φορές αναφέρει τους τρόπους με του όποιους μπορούμε να γεμίσουμε και να φτιάξουμε καλό περιεχόμενο στους διαδικτυακούς μας τόπους. Όποιο και να είναι το περιεχόμενο που μας αρέσει ενδεικτικά  αναφέρω εικόνες, βίντεο , ήχο, μεγάλα κείμενα, πάζλ , διαγωνισμούς το κείμενο είναι αυτό που πείθει τον επισκέπτη να πραγματοποιήσει μια ενέργεια, όπως αγορά, συνδρομή σε Newsletter ή επίσκεψη σε ένα κατάστημα-ιστοσελίδα.

Η διαφορά ενός καλού πειστικού κειμένου με ένα μέτριο συνηθισμένο κείμενο, μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ μιας αποτυχημένης και μιας πολύ επιτυχημένης σελίδας.

Για να μάθετε να γράφετε αποτελεσματικό κείμενο θα πρέπει να μάθετε τα βασικά του λεγόμενου copywriting. Copywriter είναι αυτός που γράφει το κείμενο μιας διαφήμισης σε ένα περιοδικό, μιας αγγελίας, ή μιας διαφημιστικής επιστολής. Ένας καλός copywriter μπορεί να γράψει κείμενο τόσο πειστικό που να μαγνητίζει σχεδόν τον αναγνώστη να πραγματοποιήσει την ενέργεια που θέλει.

Η αποτελεσματικότητα του κειμένου μετριέται με το πόσο πειστικό είναι. Στο διαδίκτυο αυτό μπορεί να μετρηθεί πολύ εύκολα σε πολλές περιπτώσεις με το να δούμε το ποσοστό των επισκεπτών που πηγαίνουν από μια σελίδα σε μια άλλη. Αν για παράδειγμα 10 στους 1000 πηγαίνει από την σελίδα με τη διαφήμιση στη σελίδα στην οποία τον ευχαριστούμε για την αγορά, τότε η αποτελεσματικότητα είναι 1%. Ένας πιο σωστός τρόπος να εκφράσουμε την αποτελεσματικότητα είναι ποσοστό μετατροπής (conversion rate). Το ερώτημα που τίθεται εύλογα είναι…

Πως Αυξάνεται η αποτελεσματικότητα;

Για να γίνει το κείμενο πιο αποτελεσματικό θα πρέπει να γνωρίζετε πολύ καλά σε τι κοινό απευθύνεστε. Ποιοι έρχονται στο δικτυακό τόπο σας; Παιδιά, νέοι, μεσήλικες; Τι επίπεδο μόρφωσης; Τι φύλο, εθνικότητα, δημογραφικά.

Εκτός από αυτά τα στοιχεία κάτι ακόμα πιο σημαντικό είναι να ξέρετε τι ψάχνουν και ποιες είναι οι βαθύτερες επιθυμίες τους. Αν καταφέρετε να βρείτε τι είναι αυτό που τους κάνει κλικ και ποια είναι τα κουμπιά τους αυξάνετε σημαντικά τις πιθανότητες να γράψετε καλό και αποτελεσματικό κείμενο. (Αν θέλετε να γίνετε πραγματικά καλοί στο να γράφετε κείμενο μελετήστε τα κείμενα επιτυχημένων copywriters και συγγραφέων best-seller)

Μπορείτε επίσης να συμβουλευτείτε τους γνωστούς : copyblogger, problogger

Αν κατέχετε την αγγλική ένας πιο ανεπτυγμένος οδηγός : 13 βήματα για ανάπτυξη αποτελεσματικότητας. Υπάρχει μια φόρμουλα πολύ γνωστή στο μάρκετινγκ που ονομάζεται

A.I.D.A.

AIDA είναι αρχικά που σημαίνουν attention (προσοχή), interest (ενδιαφέρον), desire (επιθυμία), action (ενέργεια-δράση). Αυτά είναι και τα τέσσερα φυσικά στάδια που ακολουθεί ο καθένας μέχρι να πραγματοποιήσει μια ενέργεια λόγω μιας πληροφορίας.

Η πληροφορία είναι το κείμενο σας. Αρχικά θα πρέπει να τραβήξετε την προσοχή του αναγνώστη. Κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα δύσκολο ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή με τόσα μηνύματα να μας βομβαρδίζουν συνεχώς και τόσους παράγοντες να μας διακόπτουν τον ειρμό της σκέψης. Για αυτό ακριβώς το λόγο θα πρέπει αυτό που θα χρησιμοποιήσετε να είναι τόσο δυνατό που να σταματήσουν αμέσως οτιδήποτε άλλο.

Συνήθως αυτό που τραβάει την προσοχή σε ένα κείμενο είναι και το πρώτο στοιχείο, δηλαδή η επικεφαλίδα (συχνά τελευταία χρησιμοποιούνται εντυπωσιακές φωτογραφίες… ή βίντεο).

Η επικεφαλίδα είναι το πιο σημαντικό μέρος του κειμένου. Από την επικεφαλίδα σε μεγάλο βαθμό κρίνεται αν κάποιος θα διαβάσει το υπόλοιπο κείμενο ή όχι. Αν για παράδειγμα θέλετε να πουλήσετε χάπια αδυνατίσματος και χρησιμοποιήσετε επικεφαλίδα του στυλ “Χάστε πολλά κιλά γρήγορα και εύκολα”, το έχετε χάσει το παιχνίδι!

Μια δυνατή επικεφαλίδα(6 tips για καλο περιεχομενο) έχει τα εξής στοιχεία:

  • Προσωπικό όφελος του αναγνώστη (Καινούρια ανακάλυψη σας κάνει 11 χρόνια νεότερους)
  • Περιέργεια (Μήπως κάνετε ένα από αυτά τα λάθη όταν αγοράζετε καινούριο αυτοκίνητο)
  • Σαφήνεια (Χάστε 12 κιλά σε 2,5 εβδομάδες χρησιμοποιώντας κάτι που ίσως ήδη έχετε στη κουζίνα σας)
  • ΟΚ έκλεψα λίγο, γιατί έβαλα και το στοιχείο της περιέργειας!
  • Εύκολα και γρήγορα (Απίστευτο! 25αρης που βγάζει 2000 ευρώ το μήνα, δουλεύοντας 20 ώρες τη βδομάδα στο σπίτι του, αποκαλύπτει σε 100 άτομα το μυστικό του)

Καλό είναι η επικεφαλίδα να είναι τρανταχτή αλλά και αληθινή. Αν φτιάξετε ένα κείμενο με επικεφαλίδα “μάθετε το σκύλο σας να σας φέρνει την εφημερίδα μέσα σε 5 λεπτά” δεν νομίζω να σας πιστέψει κανείς…

Αρχική Παράγραφος

Η παράγραφός αυτή πρέπει να είναι πολύ ενδιαφέρουσα για τον αναγνώστη και να τον ωθεί να διαβάσει τη συνέχεια. Μπορείτε να αρχίσετε χρησιμοποιώντας στοιχεία από την επικεφαλίδα ή κομμάτι από την ιστορία που θέλετε να διηγηθείτε. Μάλιστα αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε μια ιστορία δοκιμάστε να αρχίσετε τη διήγηση από τη μέση και μετά να πάτε στην αρχή (δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η φόρμουλα χρησιμοποιείται συχνά σε βιβλία και ταινίες). Η τεχνική αυτή κάνει τα πράγματα πολύ πιο ενδιαφέροντα και αυξάνει τη περιέργεια… Για να κρατήσετε το ενδιαφέρον αμείωτο και να βοηθήσετε τα μάτια του αναγνώστη να παρακολουθήσουν τη ροή του κειμένου καλό είναι να σπάτε κάθε τόσο το κείμενο με

Επικεφαλίδες

Κάπως έτσι μειώνεται η κούραση των ματιών και το κείμενο αποκτά περισσότερο “αέρα”. Αποφύγετε τις μεγάλες παραγράφους και τις δύσκολες λέξεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε παραγράφους που να είναι μόνο μια γραμμή.

Οι επικεφαλίδες αυτές παίζουν ένα ακόμα σημαντικό ρόλο. Πριν σας πω το ρόλο πρώτα να αναφέρω ένα σημαντικό στοιχείο. Όπως ίσως γνωρίζετε, πολλοί άνθρωποι σκανάρουν το κείμενο με τα μάτια πριν το διαβάσουν κανονικά. Βλέπουν τις επικεφαλίδες, τις φωτογραφίες και ίσως τις έντονες λέξεις, και αν βρουν κάτι ενδιαφέρον τότε ίσως μπαίνουν στο κόπο να διαβάσουν το κείμενο. Οπότε, οι επικεφαλίδες είναι και ένα δόλωμα για την προσοχή του αναγνώστη. Αν είναι αρκετά ενδιαφέρουσες μπορεί να αυξήσουν τον αριθμό των αναγνωστών του κειμένου σας.

Ας υποθέσουμε τώρα ότι θέλετε ο αναγνώστης να πραγματοποιήσει μια ενέργεια. Ας πούμε ότι θέλετε να αγοράσει κάτι. Θα πρέπει καταρχάς να εξηγήσετε ποια είναι τα πλεονεκτήματα αν πραγματοποιήσει την ενέργεια. Μη γράφετε βαρετά πράγματα όπως “το ποδήλατο έχει φρένα Shimano 2000″. Γράψτε ποιο είναι το πλεονέκτημα των φρένων. Σε τι ωφελούν αυτά τα φρένα; Σε τι βοηθάνε; “Σταματάνε 20% ταχύτερα και ευκολότερα σε σχέση με συμβατικά φρένα οπότε κερδίζετε σε ασφάλεια” ή κάτι παρεμφερές.

copywriting3

 

Εγγύηση

Η εγγύηση αφαιρεί το ρίσκο. Μια καλή εγγύηση είναι για παράδειγμα 90 μέρες επιστροφή χρημάτων ή δοκιμάστε το για 30 μέρες και πληρώστε μετά. Κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε την αίσθηση του ρίσκου και να κάνετε τον αναγνώστη να σας εμπιστευθεί περισσότερο είναι να χρησιμοποιήσετε

Αποδείξεις

Οι αποδείξεις μπορεί να είναι φωτογραφίες πριν και μετά, αντίγραφα λογαριασμών, εξετάσεις υγείας, κριτικές πελατών, αξιολογήσεις ανεξάρτητων φορέων, στατιστικά, υποστήριξη από διάσημα έμπιστα άτομα και άλλα πολλά!

Ωραία λοιπόν! Έχετε γράψει όλο το κείμενο, με στοιχεία, αποδείξεις, λεπτομέρειες, πλεονεκτήματα… Τι απομένει; Το πιο σημαντικό

Το Κλείσιμο

Close the deal! Το λάθος που κάνουν πολλοί είναι ότι δεν κλείνουν την πώληση. Θέλετε να συμπληρώσει μια φόρμα επικοινωνίας ο επισκέπτης; Ζητήστε το! Θέλετε να αγοράσει κάτι; Πείτε του να βγάλει την πιστωτική και να αγοράσει το προϊόν τώρα! Μιας και το ανέφερα αυτό να σας πω ένα κόλπο για αν αυξήσετε κατακόρυφα την αποτελεσματικότητα

Περιορίστε την προσφορά

Αν ο επισκέπτης πιστέψει ότι η φοβερή προσφορά σας θα υπάρχει για πάντα τότε πιθανότατα θα αναβάλει την όποια ενέργεια. Ξέρετε τι κάνει η αναβολή; καταστρέφει την πώληση!

Οπότε βάλτε ένα περιορισμό. Στον αριθμό των προϊόντων, στον αριθμό των μελών, στον αριθμό των μπόνους, στο χρόνο της προσφοράς… Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει. Βάλτε ένα περιορισμό και αιτιολογήστε τον. Για παράδειγμα η προσφορά θα ισχύει για 97 κομμάτια γιατί τόσα υπάρχουν στην αποθήκη.

Εργαλεία

Unsuck-it:  Βοηθά στη ροη του κειμένου, παραγράφους και όχι μόνο.

RhymeZone: πολύς κόσμος του αρέσει να διαβάζει ποίηση και θαυμάζει τα ποιήματα. Αυτό το εργαλείο θα σας βοηθήσει να απευθυνθείτε στο κατάλληλο κοινό .

ReadAble: Βοήθα το κείμενο να ανταποκρίνεται σε ικανοποιητικό βαθμό σε ένα εύρος κοινού. Και καλύτερη εμφάνιση στη Google.

LiveKeywordAnalysis: καλό δωρεάν εργαλείο για έλεγχο ποιότητας SEO.

Kill Writers Block: χρησιμοποιήστε αυτό το εργαλείο για παραγωγή ιδεών περιεχομένου.

EMV Headline Analyzer: Ποσό ανταποκρίνεται η σελίδα σας στα αισθήματα του κοινού σας.

 

Συμπέρασμα

Βοηθήστε τις σελίδες σας όπου και αν είναι να έχουν μεγαλύτερη ανταπόκριση. Κάντε όσο περισσότερα μπορείτε για να μετατρέψετε το κοινό σε πιστούς οπαδούς και εν τέλει του καλυτέρους σας πελάτες που όχι μόνο θα αγοράζουν από εσάς αλλά θα είναι και η καλύτερη σας διαφήμιση. Αν μέχρι σήμερα δεν έχετε αξιοποιήσει την «πείθω» και την «ψυχολογία» στο περιεχόμενο σας συμβουλεύουμε ανεπιφύλακτα να ξεκινήσετε άμεσα. Ξεκινήστε θα το αγαπήσετε και θα σας αγαπήσουν για το καλό περιεχόμενο.

Επικοινωνήστε μαζί μας να σας βοηθήσουμε με τις υπηρεσίες μας, φτιάχνοντας ένα πακέτο αποκλείστηκα για εσάς. Εγγραφείτε στο newsletter μας και μείνετε ενημερωμένοι για ότι συμβαίνει στο digital marketing

Διαβάστε ακόμα δημιουργία κοινού: quick sprout

Noisz 3D-logo-mockup

 

 

  • By Chris Vlachos  0 Comments   
  • Business, content management, Custom content creation, Design, Development, Digital marketing agency, Graphic design, Greek agency, Greek Blog, Greek marketing, how to content, How to Greek Blog, how to Greek social media, internet, management, marketing, marketing plan, marketing tools, ‎niche‬ ‪, Noisz, pressroom, ‎smallbusiness‬ ‪, Social media management, Social media tools, Storytelling, Tips, μαρκετινγκ

    0 Comments

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Noisz 3D-logo-mockup

     Εγγραφείτε στο newsletter

    Κατεβάστε δωρεάν το e-book της Noisz.

    Στο δωρεάν e-book αυτό θα βρείτε απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε από σήμερα για να πάρει η επιχείρηση σας  πορεία προς τη σωστή κατεύθυνση.

    Κερδίστε μοναδικές εκπτώσεις και προσφορές.

     Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε εξέλιξη στον κόσμο των Social Media.

     Συμπληρώστε τα στοιχεία σας