
Η διαφορα Content marketing vs. Social media marketing
Content marketing vs. Social media marketing
Όλο και πιο συχνά γνωρίζουμε ανθρώπους και εταιρείες που έχουν μπερδευτεί με τους όρους content and social media marketing. Η δημιουργία περιεχομένου έχει φτάσει να γίνεται αντιληπτή σαν δημιουργία post στις διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες.
Σίγουρα υπάρχουν πολλά κοινά σημεία και οι φιλοσοφίες του marketing, σε τέτοιο επίπεδο είναι δεδομένο ότι πολλές φορές καλύπτουν η μια την άλλη.
Προφανώς σε μια στρατηγική περιεχομένου και θα περιλαμβάνονται και τακτικές για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως και το περιεχόμενο θα διανέμεται μέσω αυτών. Όσο όμως και εάν βρίσκουμε ομοιότητες ή παρατηρούμε ότι στην εποχή μας έχουν πλησιάσει αυτοί οι δυο όροι στο marketing είναι δυο ξεχωριστοί και διακριτοί όροι με διαφορετικά σημεία αναφοράς στόχους και διεργασίες. Θέλοντας να ξεχωρίσουμε αυτούς τους όρους ευδιάκριτα πρέπει να εξετάσουμε μια βασική διαφορά.
Το κέντρο βάρους
Στα social media , το κέντρο ενδιαφέροντος εστιάζει μέσα στα δίκτυα καθαυτά. Όταν δουλεύουμε με τα μέσα η δημιουργούμε εκστρατείες ή στρατηγικές ουσιαστικά δουλεύουμε εντός του Facebook του twitter, linkedin, google+ κλπ. Και καθώς φτιάχνουμε περιεχόμενο το τοποθετούμε εντός αυτών. Σε ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση το content marketing είναι μια στρατηγική βασισμένη στην ιστοσελίδα της επωνυμίας. Βασισμένη είτε σε ένα σύνδεσμο ( link ) είτε ένα απλό microsite. Και φυσικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα χρησιμοποιηθούν για ολοκληρωμένη επιτυχία καθώς θα μοιράσουν το περιεχόμενο αλλά σε μορφή συνδέσμου πλέον και όχι σαν το δοχείο περιεχομένου.
Τύποι περιεχομένου
Στα social media το περιεχόμενο έχει φτιαχτεί να ταιριάζει απόλυτα με το μέσο που έχει επιλεχθεί.140 χαρακτήρες στο twitter , είτε πάζλ κουίζ, παιχνίδια για Facebook εδώ οι επωνυμίες προσαρμόζουν στην συμπεριφορά τους ανάλογα με το διανεμητή που επιλέγουν.
Στην αντίπερα όχθη η δημιουργία εξειδικευμένου περιεχομένου και οι ιστότοποι επιτρέπουν μεγαλύτερα και πιο λεπτομερή περιεχόμενα βασισμένα στις απαιτήσεις της κάθε επιχείρησης η ανάλογα με την στρατηγική που έχουμε επιλέξει. Blog post, videos , info graphics και e-books όλα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των εκδοτών.
Στόχοι
Καθώς και η εμπορία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και του εξειδικευμένου περιεχομένου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφορετικούς λόγους και για διάφορες στρατηγικές το social media marketing εστιάζει κυρίως σε 2 βασικούς στόχους. Πρώτον αποσκοπεί στην διάδοση της επωνυμίας δημιουργώντας συζητήσεις και ενδιαφέρον γύρω από την επωνυμία. Και δεύτερον προς ικανοποίηση των πελατών ανοίγοντας κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες σαν διαύλους επικοινωνίας και συζητήσεων γύρω από ερωτήσεις και απορίες προς την εκάστοτε επωνυμία.
Το εξειδικευμένο περιεχόμενο βασισμένο στα brand-site εξυπηρετεί πιο απαιτητικά σενάρια. Προσφέρει ένα τρόπο για ποιοτικό περιεχόμενο να δημιουργηθεί και να αναδεχθεί. Αυξάνει σημαντικά την προοπτική κάθε επωνυμίας δημιουργώντας αξία και κύρος. Μπορεί να τοποθέτηση προοπτική στις σχέσης μεταξύ των καταναλωτών και να οδηγήσει σε αγορές η εμπιστοσύνη.
Η Εξέλιξη του Online Μάρκετινγκ
Αν χρειαζόταν να μαντέψουμε την αναλόγια μεταξύ των δυο και χωρίς να έχουμε τον αριθμό των εταιριών που κάνουν μόνο social media θα πρέπει να πω ότι είναι κοντά στο ένα προς χίλια. Τα social media στην εποχή μας είναι πρώτα στο μυαλό του καθενός ενώ το εξειδικευμένο περιεχόμενο είναι σχετικά μια νέα κατάσταση-πρακτική. Και εμείς συνδυάζουμε τις δυο στρατηγικές στην δουλειά μας αλλά και στα project μας ειδικά όσο εξελίσσεται περισσότερο το μάρκετινγκ. Η εξέλιξη του διαδικτύου και η συνεχής αύξηση των χρηστών έχει προσφέρει μια δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τους πελάτες και καθιστά στην έκδοση περιεχομένου πολύ πιο εύκολη.
Ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προφανώς έχει αναπτυχθεί μια εύκολη και συνεχής σχέση μεταξύ μικρού και γρήγορου περιεχομένου και χρηστών και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό δημιουργίας και ευκολίας.
Θέλουμε όμως να τονίζουμε ότι καθώς και οι εταιρείες γίνονται πιο εξοικειωμένες με την έκδοση περιεχομένου η φυσική εξέλιξη είναι να στραφούν προς το εξειδικευμένο περιεχόμενο ( content marketing).Φυσικά οι απαιτήσεις είναι πολύ υψηλότερες καθώς πρέπει να δημιουργηθεί μεγαλύτερο και πληρέστερο περιεχόμενο ποιοτικότερο και να δημιουργηθεί νέο ακροατήριο. Τα αποτελέσματα είναι πολύ πιο δυνατά και χρήσιμα. Μπορούν οι επωνυμίες να συνδεθούν πιο βαθιά και πιο πιστά με τους καταναλωτές και καθώς οδηγούμε τους πελάτες μας στο site maw οι εταιρίες μπορούν να δημιουργήσουν πιο εύκολα πελάτες.
Β2Β και Β2C σε info-graphics
0 Comments